Re- en e-tailers zelf uitkiezen. Kan en mag dat?
[vc_row][vc_column][vc_column_text] Lekker onderuit op de bank shoppen op je tablet of smartphone is de gewoonste zaak van de wereld. Maar als ondernemer wil je niet altijd dat je product door elke re- of e-tailer verkocht wordt. [/vc_column_text][vc_empty_space height="25px"][vc_column_text] Probleem? [/vc_column_text][vc_column_text] Een onderneming die haar producten wereldwijd verkoopt is hier erg trots op. Niet iedereen verkoopt en presenteert deze op de manier die zij graag wil. [/vc_column_text][vc_empty_space height="25px"][vc_column_text] Wat gedaan? [/vc_column_text][vc_column_text] Via zogenaamde selectieve distributie kun je als ondernemer bepalen welke re- en e-tailers jouw producten mogen verkopen. Dit kan alleen als de re- en e-tailers (de distributeurs) op basis van objectieve, kwalitatieve, proportionele en niet-discriminerende criteria zijn gekozen. Samen met zowel de Sales als de Marketing teams van deze onderneming heb ik deze criteria opgesteld en opgenomen in een overeenkomst, die wereldwijd gebruikt kan worden. Ook zijn er richtlijnen opgesteld hoe de producten te presenteren in winkels en op websites en voor gebruik van het merk. [/vc_column_text][vc_empty_space height="25px"][vc_column_text] Wat levert...
Continue Reading